Like A Dream
D'Boss!

Hi I'm Nur Aqilah. The owner of misspinkblackorwhite.ThanKYU



Entries About Linkies Stuff


Scream!


Credits!

Template: Nurul AtiQah
Basecodes: Ainabillah Shafie
Others:   

tips dan cara menang contest,giveaway,luckydraw

credit : here

Tips Cara Menang Contest Online

1. Tips pertama mestilah korang patuhi segala syarat yang diberikan oleh pihak penganjur. Ada sesetengah penyertaan yang direject sebab tak memenuhi syarat penganjur. Jangan ingat nak menipu penganjur sebab fikir bukan semua penganjur ada masa nak check penyertaan satu persatu. Kejujuran amat penting kalau nak menang.
2. Korang mestilah rajinkan diri untuk join antara orang yang terawal atau kalau tak sempat make sure korang jadi orang yang terakhir join contest ini. Kenapa? Biasanya penganjur lagi take note siapa yang join terawal dan terakhir contest diorang. First come first serve.
3. Kalau hantar link penyertaan pastikan beramah mesra dengan pihak penganjur contest. Jangan sekadar hantar link penyertaan pastu menyepi camtu je tunggu penganjur umum siapa menang. Make sure hantar komen yang berunsur ramah dan hulurkan salam perkenalan kepada penganjur kalau first time singgah. Rajin-rajinkanlah diri komen beberapa kali lagi di blog penganjur walaupun dikatakan contest tue di pilih dari random dan sebagainya.
4. Cari apa kelebihan pada diri korang? Kalau korang pandai tulis entry joinkan contest untuk entry yang menarik. Kalau theme blog or header blog cun joinlah contest blog cantik. Biasanya cik tom jarang join contest yang menang berunsurkan lucky draw. Cik tom lebih suka join contest yang kemenangan diadili berdasarkan entry terbaik, cogankata, vote dan sebagainya sebab ini terletak pada cara penulisan untuk mengayat ayat-ayat terbaik.
5. Join contest yang peluang lagi tinggi untuk korang menang. Contohnya kalau korang tak pandai bergambar 
macam cik tom
 tak payahlah join contest gambar. Pergi cari contest yang lagi mudah dan chances tinggi untuk menang.
6. Kalau korang join contest jenis like atau vote untuk menang, pastikan korang buat entry minta support kawan blogger atau facebook untuk vote dengan korang ceritakan step-step untuk like atau vote yang ringkas dan mudah. Jika dah bagi penerangan yang mudah difahami, maka akan ramailah kawan blogger dan facebook akan tolong support untuk vote serta like.
7. Kalau ada yang cakap tak pernah menang contest. Ini tips paling mudah, nak peluang tinggi menang contest korang joinlah banyak-banyak atau kesemua contest yang ada. Mesti korang akan menang jugak salah satu dari contest yang korang join tue. huhu ;p
8. Dah join submit penyertaan, jangan lupa banyakkan berdoa semoga di beri kemenangan dalam contest yang di sertai. Yang penting dah usahakan dulu kemudian baru berdoa dan tawakkal. Ada rezeki insyaAllah tak ke mana.
9. Jangan pernah putus asa untuk join mana-mana contest, giveaways dan juga lucky draw yang di adakan oleh rakan-rakan blogger. Lagipun bukan kena bayar nak join. Just taip post entri dan juga usaha untuk idea yang menarik.

Labels: ,